Sabtu, 23 Februari 2008

Quickies BAB pertama siri 2





sebelum kita mulakan dengan methodnya kena tanya dlu pada diri kita:

#apa matlamat kita utk buat duit ni?
#berapa target utk dicapai dalam masa sehari?seminggu?sebulan?setahun?
#apa matlamat jangka pendek,jangka panjang?
#mampukah untuk terus konsisten dalam melakukannya?bukan hangat-hangat tahi ayam?
#mampukah meluangkan sedikit masa setiap hari untuk kebaikan dan keuntungan masa hadapan?

anda perlu menjawab persoalan2 ini,tapi tak perlu lah beritahu saya jawapannya,
apa yang saya ingin sampaikan di sini adalah kita perlu MATLAMAT dan KESUNGGUHAN untuk
memajukan diri...walau dalam apa jua yang kita lakukan perlulah lakukan dengan sepenuh JIWA dan persaaan termasuk akal dan rasional.


seterusnya anda perlu mengatur jadual untuk aktiviti online.sekurang-kurangnya dalam masa dua jam.kalau lebih itu terpulang daripada anda.dan seharusnya tidak kurang dari masa tersebut...

oo iya,perlu saya tambahkan lagi peralatan yang perlu anda sediakan bersama senarai yang terdahulu,

komputer (samada desktop atau laptop)
tetikus yang berfungsi dengan sempurna
filter pada monitor (untuk tujuan perlindungan mata)
kamus jika perlu
buku untuk mencatat pendapatan dan butiran penting


selain tu anda juga boleh menyediakan kopi dan biskut bagi menemani
"pelayaran" maya anda.

suka juga saya ingatkan di sini,dalam mengejar pendapatan tu jgn lupa
tanggungjawab terhadap tubuh badan n kesihatan.hehe,just a lil advice.


terima kasih di atas kesetiaan anda bersama saya...saya akan update lagi jika ada berkesempatan...

salam sejahtera dan salam mesra

nizam_yusoff

1 ulasan:

RAFAS berkata...

SALAM MESRA DARI SAYA SEMOGA ANDA TERUS MENULIS DGN AKTIF DALAM BLOG ANDA SUKSES....DARI SAYA rafas3677-rafas.blogspot.com

 

Free Website Submission Service